П`ятниця, 17.05.2024, 13:49
Вітаю Вас Гість | RSS


Категорії розділу
Міні-чат
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 99
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » 9 КЛАС » Конспекти уроків

Числові послідовності
[ Викачати з сервера (13.62 Mb) ] 11.02.2014, 01:52
Метод проектів на уроках математики
Тема: Числові послідовності
Мета:
– систематизувати й узагальнити знанння та вміння учнів щодо змісту теми «Числові послідовності» (числова послідовність, арифметична та геомметрична прогресії) і формул (формула загального члена, формула сум перших n-членів та характеристична властивість арифметичної та геометричної прогресії), а також способів їх застосування при розв’язуванні задач, передбачених програмою з математики;
– активізувати пізнавальну діяльність учнів;
– розвивати логічне мислення учнів, пам’ять, пізнавальні процеси, спостирежливість;
– виховувати культуру мовлення, активність, прищеплення інтересів до геометрії.
Завдання: продовжити розвиток здібностей вміння аналізувати і систематизувати матеріал, що вивчається, уміння виділяти головне і наводити відповідні приклади; вдосконалення практичних вмінь і навичок, повторити основні прийоми підчас розв’язування числових послідовносте різних видів.
Плановий кінцевий результат: учні знають алгоритми розв’язування задач на знаходження n-члена послідовності та суми перших її членів; при розв’язанні задач чітко встанолювати порядок виконнання; випуск математичної газети та підготування міні-проектів у вигляді серій до науково-популярного серіалу «Як ми вивчали чилоів послідовності».
Перелік критеріїв перевірки досягнення планових результатів: знання теоретичного матеріалу (уміння усно відповідати на поставлені питання); розв’язувати типові задачи та задачи підвищеної складності.
Час реалізації: 12 години, плюс позаурочна робота для вивчення літератури, роботи в Internet і створення презентації.
Необхідні ресурси: учні повинні вміти працювати з PowerPoint, уміння шукати інформацію в бібліотеці та Internet. Також необхідний доступ до комп’ютерів в позаурочний час в школі і наявність ПО.

Перелік дидактичних матеріалів, додаються до учбового заняття:
1. Презентації.
2. Самостійна робота.
3. Проект математичної газети.
Етапи роботи:
1 крок – визначення теми «Числові послідовності»
2 крок – розбиття теми на дрібніші під теми.
3 крок – формування ініціативних груп.
4 крок – збір інформації (використання матеріалів підручника, довідників, Inernet).
5 крок – переробка інформації і обговорення.
6 крок – систематизація і підготовка презентацій, формування загальних висновків з теми.
7 крок – виступ учнів на підсумковому уроці.

У учбовому плані для вивчення теми відводиться 12 уроків. Робота по проведенню підсумкового уроку ведеться правильно вивченню вказаної теми в позаурочний час. Останній урок є підведення підсумків вивченої теми і одночасно підготовкою до прийдешньої контрольної роботи.
Обладнання: комп’ютер, проектор, екран, картки формул.
Форми і методи роботи: робота з карткою формул, групова робота, ігрові ситуації, індивідуальна та самостійна робота учнів.
Тип уроку. Урок закріплення та застосування знань, умінь і навичок.

ХІД УРОКУ
«Без звички працювати, без уміння долати труднощі, без дисципліни праці немає людини. А саме до цього й привчає математика».
М. І. Кодак
1. Повідомлення мети уроку (1-2 хв)
На початку вивчення теми ми з вами поділились на три групи. Кожна з груп отримала теми для вивчення та дослідження навчального матеріалу у вигляді презентації матеріалу. І була створена група журналістів, яка мала за мету висвітлити проце підготовки кожної групи в газеті.
Кожна група готувала матеріал таким чином, щоб презентувати свій матеріал у вигляді серії з малосерійного науково-популярного серіалу «Як ми вивчали числові послідовності»

2. Актуалізація опорнох знань
Продовжи речення:
1. Числова послідовність – це ...
2. Арифметична прогресієя – це …
(Наведіть приклади арифметичних прогресій).
3. Різниця арифметичної прогресії – це …
4. n-ий член арифметичної прогресії дорівнює – ...
5. Сума перших n-членів арифметичної прогресії дорівнює – ...
6. Геометрична прогресія – це …
7. Знаменником геометричної прогресії називають …
8. Формулу n-го члена геометричної прогресії записується так ...
9. Суму перших n-членів гео¬метричної прогресії записується так ...
10. Суму нескінченної геометрич¬ної прогресії зі знаменником |q|<1 записується так ...

3. Виступ учнів (презентації) (10-15 хв)

(Додаток 1,2, 3)

4. Робота по складанню картки формул. (2-3 хв)

Числові послідовності Арифметична прогресія Геометрична прогресія
Числовою послідовністю називається функція, яка задана на множині всіх натуральних чисел або на множині перших п нату-ральних чисел. Арифметична прогресія – числова послідовність, у якій кожний наступний член, починаючи з другого, дорівнює попе-редньому члену, до якого додається те саме число. Це число називають різницею арифметичної прогресії. Геометричною прогре-сією – називається пос-лідовність від¬мінних від нуля чисел, кожний член якої, починаючи з друго¬го, дорівнює попередньому, помноженому на те саме число (знаменник геометричної про-гресії).
Числова послідовність позначається так:
(ап): а1; а2; а3; ...; ап.
Кожне число ап – п-й член послідовності; п–номер члена. Рекурентна формула арифметичної прогресії
ап+1 = ап + d,
d – різниця арифметичної прогресії.
d = aп+1 – ап. Рекурентна формула геометричної прогресії
Якщо (bп)–геометрична прогресія, то
bn+1 = bnq,
де bп – п-й член;
q – знаменник геомет-ричної прогресії.
З рекурентної формули випливає:

Формула n-го члена арифметичної
прогресії

де an — п-й член арифметичної прогресії;
а1 — перший член ариф-метичної прогресії;
d — різниця арифметич-ної прогресії;
п — номер члена арифме-тичної прогресії. Формула п-го члена геометричної прогресії
Якщо (bn) — геометрична прогресія, то
bn=bl – qn-1,
де b1 — перший член геометричної прогресії;
q — знаменник геомет-ричної прогресії.
Сума перших п членів арифметичної
прогресії
1. Якщо a1 і an — пер-ший і п-й члени ариф-метичної прогре¬сії (аn), то сума Sn перших п членів цієї прогресії до-рівнює:

2. Якщо a1 і d — перший член і різниця арифметичної про¬гресії (ап), то сума Sn перших п її членів дорівнює:

Формули суми перших п членів геометричної прогресії
Якщо (bп) — геоме-трична прогресія, q — її знаменник, a Sn — сума перших п її членів, то:
(1)
або (2)
! Зауваження: якщо q = 1, то Sn = b1 ∙ n (b1 = b2 =... = bn).
Нескінченна геомет-рична прогресія, у якої | q | < 1
Якщо (bn) — не-скінченна геометрична прогресія, у якої | q | < 1, то сума всіх її членів S обчислюється за формулою

5. Підведення підсумків. Підведення підсумків.
На данному етапі уроку вчитель разом з учнями оцінює доцільність та змістовність презентацій кожної групи.

6. Підведення підсумків демонстрації проекту математичної газети виступ учнів (2-3 хв)
(Додаток 4)
7. Самостійна робота.

І варіант.
1) (bn) – геометрична прогресія, b1 = 2, b5 = 162. Знайдіть q.
2) При якому х числа 5+х, 2+х, 2х+4 будуть послідовними членами геомет-ричної прогресії. Знайдіть ці числа.
3) Обчислить суму:
1–2+4–8+16–32+64–128+256–512. ІІ варіант.
1) Знайдіть номер члена геометричної прогресії 8; 16; 32; …, що дорівнює 512.
2) Обчисліть суму:
1–3+9–27+81–243+729–2187.
3) Знайдіть суму всіх додатних членів арифметичної прогресії(аn): 9,3; 8,9; 8,5;…

8. Домашнє завдання.
Підготуватися до контрольної роботи.
Виконати завдання для самоперевірки .
Додаткове завдання.
1. Розвязати рівняння.
2. Сума трьох чисел, які утворюють арифметичну прогресію з d>0, дорівнює 51. Якщо від цих чисел відняти відповідно числа 1,7,8, то отримаємо три числа, які утворюють геометричну прогресію. Знайдіть числа, які утворюють арифметичну прогресію.
Категорія: Конспекти уроків | Додав: makar-m
Переглядів: 2932 | Завантажень: 138 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Хмаринка тегів
Пошук
Друзі сайту