Субота, 27.04.2024, 12:55
Вітаю Вас Гість | RSS


Міні-чат
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 99
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Інформація про РМО

Оновлена освіта покликана формувати не лише носія певних знань, але й творчу особистість, здатну використовувати отримані знання для конкурентоспроможної ціленаправленої діяльності в будь-якій сфері суспільного життя.
Основним орієнтиром сучасної освіти є формування творчої особистості, яка здатна до соціальної адаптації в суспільстві, початку трудової діяльності, здатна саморозвиватися і самовдосконалюватися. Громадянське суспільство, його демократичні принципи та цінності, на які сьогодні орієнтується українська спільнота, адекватно скеровують особу на високу професійну компетентність, активну і принципову поведінку в усіх життєво творчих процесах.
В цьому контексті прийнято виділяти три підходи до розвитку освіти на сучасному етапі:
 - з точки зору змісту освіти – знаннєвий підхід, для якого важливими є знання, які учні здобувають в школі;
 - з точки зору особливостей процесу навчання – важливими є питання організації навчання, як учні вчаться, яку інформацію засвоюють, як їх вчать учителі, як побудована пізнавальна діяльність. Головними виступають питання – що вчити, як вчити, що засвоюється?;
- з точки зору отриманих результатів – компетентнісний підхід, який націлює освіту на формування та розвиток базових і предметних компетентностей (знань, умінь, навичок, ставлень тощо) якими мають володіти учні після закінчення школи. Результатом такого процесу буде формування загальної компетентності людини в тих, чи інших питаннях.
Компетентнісний підхід переміщує акценти з процесу накопичення нормативно визначених знань, умінь і навичок в площину формування й розвитку в учнів здатності практично діяти і творчо застосовувати набуті знання і досвід у різних ситуаціях.
 Це вимагає від учителя змістити акценти у своїй навчально-виховній діяльності із інформаційної до організаційно-управлінської площини. У першому випадку учитель відігравав роль «ретранслятора знань», а в другому – організатора освітньої діяльності. Змінюється й модель поведінки учня – від пасивного засвоєння знань, до дослідницько активної, самостійної та самоосвітньої діяльності.
Поріняємо. Процес учіння наповнюється розвивальною функцією, яка стає інтегрованою характеристикою навчання. Така характеристика має сформуватися в процесі навчання і включає знання, вміння, навички, ставлення, досвід діяльності й поведінкові моделі особистості.
 Суспільна потреба спонукає сучасну школу, її вчителів та педагогів-науковців до пошуку нових педагогічних ідей, технологій, методів та підходів, до поширення і запровадження передового педагогічного досвіду.

 "Якщо ми сьогодні будемо навчати так, як навчали вчора, то ми ризикуємо відібрати у наших дітей завтра”

                                                                                                                 Джон Дьюі
 Шляхи розвитку професійної компетентності вчителя:

·         Робота в РМО, ТГ;
·         Дослідницька діяльність;
·         Інноваційна діяльність, освоєння нових технологій;
·         Активна участь в педагогічних конкурсах, фестивалях;
·         Трансляція власного педагогічного досвіду;
·         Використання ІКТ та інше
Та жоден з перерахованих способів не буде ефективним, якщо педагог сам не усвідомить необхідності підвищення власної професійної компетентності. Звідси випливає необхідність мотивації і створення сприятливих умов для педагогічного росту. Необхідно створити такі умови, в яких педагог самостійно усвідомить необхідність підвищення рівня власних професійних якостей.

Завдання РМО: об’єднати і спрямувати діяльність вчителів, що працюють в режимі творчого пошуку,   змін та інновацій на впровадження освітніх технологій для формування мотиваційного поля успішного компетентністного підходу до навчання

Можна виділити етапи формування професійної компетентності:
·         Анкетування;
·         Самооаналіз і усвідомлення необхідності;
·         Планування саморозвитку (мета, задачі, шляхи вирішення);
·         Зустріч з науковцями;
·         Самоосвіта;
·         Обмін ідеями;
·         Само проявлення (апробація);
·         Самоаналіз;
·         Обмін досвідом;
·         Самокорекція;
·         Узагальнення досвіду;
·         Створення продукту діяльності
Формування професійної компетентності – процес циклічний, так як в процесі педагогічної діяльності відбувається постійне підвищення професіоналізму і кожен раз перераховані етапи повторюються, але вже в новій якості.
 За цією схемою РМО вчителів математики спочатку вивчало продуктивні методи навчання, потім, інтерактивні методи навчання, зараз – ІКТ. Три роки тому результати анкетування  показали, що найбільше запитань виникає в використанні інформаційно-комунікаційних технологій. Були організовані зустрічі з призером міського конкурсу  «Учитель року», а нині викладачем педуніверситету Крамаренко Т.Г., яка познайомила нас з використанням програм Gran. Для бажаючих були проведені майстер класи по створенню проектів, дидактичних матеріалів, презентацій. Але навчитись можна коли сам створюєш. Щоб стимулювати діяльність колег проводяться конкурси презентацій, публікацій, проектів, уроків з використанням ІКТ. Під час круглих столів, методичних віталень, аукціонів, ми обмінюємось досягненнями, аналізуємо недоліки, вирішуємо питання, які виникають в процесі пошуку. Ті, хто досягнув певних результатів, презентують свій досвід, публікуються в пресі, виставляють свої роботи на власних сайтах, приймають участь в конкурсах учительського журналу он лайн, Intel - успішний проект, готуються до Всеукраїнського конкурсу «Учитель новатор». Знайшовши нові знахідки, для зацікавлених проводимо майстер класи.  І знову починається новий цикл.
 Говорячи про професійну компетентність учителя не можна не сказати про створення його порт фоліо. Воно є відображенням професійної діяльності, в процесі формування якого проходить самооцінка і усвідомлення необхідності саморозвитку. За допомогою порт фоліо розв’язуються проблеми атестації педагога, так як тут збираються і узагальнюються результати професійної діяльності. Створення порт фоліо – добра мотиваційна основа діяльності педагога і розвитку його професійної компетентності
В результаті реалізації названих форм діяльності методичне об’єднання сприяє формуванню і розвитку необхідних професійних компетентностей, прививає смак  до інноваційної, дослідницької, експериментальної та наукової діяльності, поглиблює загальні знання в сфері загальної педагогіки, дидактики, психології, культурології, методології, філософії навчання.

Форма входу
Хмаринка тегів
Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Друзі сайту