Неділя, 19.05.2024, 12:48
Вітаю Вас Гість | RSS


Категорії розділу
Міні-чат
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 99
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » 5 КЛАС » Конспекти уроків

Рівняння
[ Викачати з сервера (2.55 Mb) ] 11.02.2014, 01:56
Козацькому роду нема переводу
Інтегрований урок - математика + історія України
Тема: Рівняння (урок – подорож)
Мета: розглянути властивості рівнянь; формувати вміння застосовувати їх до розв’язання рівнянь; формувати вміння учнів аналізувати і робити висновки; розвивати культуру мовлення та математичну культуру учнів; виховувати позитивне ставлення до навчання і відповідальність за свої досягнення; виховувати вміння та потребу самостійно аналізувати свій вибір; готувати учнів до свідомого застосування набутих знань у житті; розвивати логічне мислення учнів, вміння аналізувати історичні події.
Обладнання: таблиці, гасла, картки, мультимедійна дошка
Гасло: «Набувай розуму у навчання, а хоробрості у змаганні»
Хід уроку
1. Організація класу
2. Психологічний тренінг
Сядьте рівно
Руки вільно
Посміхніться, поверніться
Всі на мене подивіться
І в роботу всі включиться.
3. Мотивація
Тема сьогоднішнього уроку «Рівняння» і він пройде під гаслом «Козацькому роду нема переводу».
На цьому уроці кожне завдання пов’язане з історичною датою українського народу.
Історія українського народу як і життя людини має героїчні, трагічні, щасливі і нещасливі сторінки. В історичному минулому українського народу було таке неповторне і легендарне явище як Запорізька Січ.
І так у нас з вами 2013 рік. Від цього числа треба відняти 457 рік. Який отримаємо рік?
____Так, дійсно, 1556 рік - рік заснування Малої Хортиці, де жили козаки, які об’єднувалися в курені, а на чолі кожного куріння стояли курінні отамани. Сьогодні і ви об’єдналися в курені і у кожного куріння є свій отаман. Отамани ж в свою чергу підпорядковуються головному отаману – гетьману, яким сьогодні на уроці буду я.
Кожен курінь сьогодні працює дружно, складно, допомагаючи один одному, як одна велика сім’я.
За вірні відповіді, які ви дасте протягом уроку весь курінь отримає прапорець – це і є ваші бали.
Кожен курінь працює під свої гаслом. А зараз куріння отамани виберіть своє гасло:
Без труднощів не існує науки
Один за всіх і всі за одного
Задарма нічого не буває
Руки переможуть одного, знання – тисячу
Розум добре, а два краще
4. І так перейдемо до першого етапу уроку
«Козацькі розваги»
Наш знайомий козак Вася
Всіх присутніх запевняє
Що чудово ін. все знає,
Але надто поспішає
І помилки допускає
Той хто помилки знайде
Свій курінь не підведе.
В яких прикладах допущені помилки і на скільки.
1. 52 + 53 = 150
2. 162 = 255 (256, на1)
3. 53 – 102 =30 (25, на5)
4. 42 + 42 = 36
5. 8*4 + 7*2 = 41 (46, на 5)
6. 63:7 + 8:1 = 12 (17, на5)
І так, вийшло число 1555 рік – це рік початку правління гетьмана Дмитра Вишневецького (Байда).
5. А зараз перейдемо до другого етапу, який називається
«Знання для козаків»
В початковій школі ви познайомились з простими рівняннями і вивчили такі означення ( на дошці, та на партах картки-підказки)
Щоб знайти невідомий доданок, треба від суми відняти відомий доданок.
Приклади:
Х +5 =15 10 + Х = 15
Х= 15-5 Х= 15-10
Х=10 Х=5
Щоб знайти невідомий множник, треба добуток поділити на відомий множник.
Приклади:
Х *5 =15 12 * Х = 24
Х= 15:5 Х= 24:12
Х=3 Х=2
Щоб знайти зменшувальне треба до різниці додати від’ємник. Приклад:
Х – 5=15
Х = 15+5
Х=20
Щоб знайти від’ємник треба від зменшувального відняти різницю. Приклад:
25 – Х = 15
Х = 25 – 15
Х = 10
На сьогоднішньому уроці ми з вами закріпимо ці знання і навчимося розв’язувати більш складні рівняння.
Але спочатку звернемося до означень, що є в нашому підручнику (Бевз Г.П., Бевз В.Г. Математика: підручник для 5-го класу – К.: Зодіак-ЕКО,2005) на сторінці 126.
 Рівність, яка містить невідоме число, позначене буквою, називається рівнянням.
Приклад рівняння: х + 7 = 10. Тут невідоме число по¬значене буквою х. В додатковій літературі часто невідоме число позначається іншою буквою, наприклад: у, а, в, с z і т.д. Якщо замість букви написати число 3, то одержимо правильну числову рівність 3 + 7 = 10. Число 3 - корінь даного рівняння.
 Коренем рівняння називають те значення невідомого, при якому рівняння перетворюється на
правильну рівність.
Рівняння х + 15 : х = 8 має два корені: 3 і 5.
Рівняння х + 7 = 3 не має коренів.
 Розв'язати рівняння - це означає знайти всі його корені або показати, що їх немає.

Далі ми спробуємо розв’язувати більш складні рівняння, я розв’язую на дошці , а діти в зошитах такі приклади:
45*Х+3=48
45*Х=48-3
45*Х=45
Х=45:45
Х=1

4*Х-14=6
4*Х=6+14
4*Х=20
Х=20:4
Х=5

123-Х=115
Х=123-115
Х=8

12*Х=36
Х=36:12
Х=3

Розв’язавши ці рівняння я отримала такі корені рівнянь – це числа 1583 – у 1583 році прийшов до правління Самійло Зборовський.
6. І так наступний третій етап
«Козацькі будні»
Всі курінні розв’язують такі рівняння
№ 713, 715. 716 сторінка 130

(Курінні отамани допомагають своїм козакам).
Який отаман може вже звітувати, про те що всі козаки його куріння справилися з роботою?
7. Фіз.. хвилинка
Діти в класі дружно встали,
Руки в сторони підняли,
І на боки всі поклали.
Нахилились вліво-вправо
Потім рівно всі ви встали
Потягнулись, посміхнулись
І в роботу окунулись.
8. Тепер перейдемо до четвертого етапу уроку
«Козаки думають»
Зараз ми з вами спробуємо усно розв’язати цікаві задачі
Задача 1
Козак Іван задумав число, якщо до нього додати число 149, то вийде число 150. Яке число задумав козак Іван? (1)
Задача 2
Отаман запитав, яке число треба додати до 1884, щоб отримати число 1890? (6)
Задача 3
Козак Степан звернувся до товаришів з питанням, яке число треба відняти від 444, щоб отримати число 440 (4)
Задача 4
Козаки звернулися з проханням до отаман, щоб він розсудив хто правий козак Іван чи козак Степан?
 Яке число треба помножити на 101, щоб отримати число 107. Козак Іван сказав – 7, а козак Степан сказав – 17. (7)
Із розв’язаних задач отримали числа 1647 – 1647 рік початок правління гетьмана Богдана Хмельницького.
9. Переходимо до наступного п’ятого етапу
«Козацька слава» - (конкурс куріннів отаманів)

Під містечком Берестечком
Змовкли вже литаври
Поламались гострі списи
Кулі отсвистали
Налетіло гайвороння,
Тай заголосило
Скільки тої молодої перебито сили

У 1651 році відбулася Берестецька битва.
А зараз я вам пропоную розв’язати таку задачу.
Задача
У берестецькій битві билися 230000 воїнів. Козаків було у 2 рази більше ніж татар, а поляків 80000 воїнів. Яка кількість козаків брала участь у Берестецькій битві.
Відповідь:
Х+2*Х=230000-80000
Х=50000
2*Х= 100000 козаків.
10. Останній заключний шостий етап
«Козацькому роду нема переводу»
Складіть рівняння, коренем якого є число 1775.
(Х+5=1780)
У 1775 році Катериною ІІ було ліквідовано Запорізьку Січ.
Але не вмерла Україна, бо на цій землі є ми з вами праправнуки наших великих козаків. І давайте з вами будемо любити, берегти нашу неньку Україну.
Гаслом нашого уроку сьогодні було: «Набувай розуму у навчання, а хоробрості у змаганні»

11. Домашнє завдання
(Бевз Г.П., Бевз В.Г. Математика: підручник для 5-го класу – К.: Зодіак-ЕКО,2009)
§ 15, вивчити означення, №714, 717, 721, 722 стр 130

12. Підведення підсумку уроку. Виставлення оцінок
Категорія: Конспекти уроків | Додав: makar-m
Переглядів: 2363 | Завантажень: 89 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Хмаринка тегів
Пошук
Друзі сайту