Неділя, 19.05.2024, 14:29
Вітаю Вас Гість | RSS


Категорії розділу
Міні-чат
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 99
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » 5 КЛАС » Конспекти уроків

Космічна мандрівка
[ Викачати з сервера (14.61 Mb) ] 11.02.2014, 01:37
Інтегрований урок з природознавства математики та астрономії

Тема: Космічна мандрівка.

Мета: Продовжити формувати уявлення про космос як простір, що існує за межами планети Земля, закріпити поняття, що Сонце – це велика зірка, навколо якої обертається 9 планет; дати елементарні уявлення про стан планет Сонячної системи. Повторити відомі одиниці довжини. Формувати навички швидких обчислень, вміння розв'язувати задачі вивчених видів; узагальнити уявлення учнів про геометричні фігури, вчитися розрізняти їх,моделювати ними. Розвивати логічне мислення, увагу, пізнавальний інтерес, бажання досягти успіхів в роботі. Виховувати колективізм, любов і бережливе ставлення до природи.

Обладнання: Демонстраційний матеріал: таблиця з зображенням планет Сонячної системи; ілюстрації на космічну тему, аудіо і відео записи. Матеріал для індивідуальної роботи: картки із завданнями, геометричний матеріал.

Хід уроку.
I. Організація класу.
Девіз уроку:
Діяти - активно!
Думати - оперативно!
Сперечатись - доказово!
Для всіх обов’язково!

II. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.

Сьогодні у нас урок незвичайний. Чи всі ви мріяли коли - не будь побувати у космосі?
От сьогодні ми з вами спробуємо там побувати. Нехай ця подорож принесе вам багато нових знань, приємні несподіванки, як і ті,що ми зустріли в музеї авіації і космонавтики. І зватимемось ми не учнями,а астронавтами. А хто ж такі астронавти? (Слайд 1) (Люди, які вивчають космос)
Отже, ми - астронавти, як і наш відомий земляк, перший українець, хто побував у космосі?(Леонід Каденюк) Слайд 2 Сьогодні наша подорож відбудеться у вигляді змагання між екіпажами. Екіпа¬жам зайняти свої місця.
Сьогодні ми подорожуватимемо країною математикою: будемо швидко рахувати, розв'язувати задачі працюватимемо з геометричним матеріалом. Дізнаємося більше про планети Сонячної системи.
Але всім відомо, що космічними ракетами перед стартом треба прогріти двигуни,а членам екіпажів пригадати все те;що буде необхідно під час подорожі.
III.Актуалізація опорних знань.
1. Математична розминка (проводиться методом «Блискавка».)
- Які величини описують рух тіл ( час, швидкість, відстань)
- Що таке швидкість?
- Як знайти швидкість?
- Як обчислюється відстань?
- Що таке швидкість зближення і якою дією вона обчислюється, якщо тіла рухаються в одному напрямі?
- … а якщо у різних напрямах?

Формульний трикутник:




Молодці,от тепер я бачу,ви готові до польоту.
Наш маршрут такий: відвідати всі планети Сонячної системи (до речі,скільки їх?)
Капітанам екіпажів і їх помічникам було завдання: дедалі більше дізнатися про кожну з планет.
Екіпажам - готовність номер 1.
Перевірити порядок на робочому місці.
Відлік:10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2,1, Пуск!
Щоб наші космічні кораблі набрали відповідну швидкість,ми маємо перевірити свою пам'ять – правильно розв’язати задачу: Дві фотонні ракети рухаються в бік Меркурія назустріч одна одній зі швидкостями 25с м/с та 40с м/с відповідно, через який час вони зустрінуться, якщо зараз між ними відстань 165с м. Як зміниться час їхньої зустрічі, якщо вони будуть рухатися в одному напрямі
V1 = 25c м/c V= V1+ V2 ; V=25с + 40с = 65с ( м/с) – швидкість зближення
V2 = 40c м/с t = S: V; t = 455с : 65c = 7 ( с) – час зустрічі
От ми і прилетіли.
Отже, перша планета - Меркурій. Капітан екіпажу №1, рапортуйте!
МЕРКУРІЙ.
Ми знаходимось на планеті Меркурій. Це найближча до Сонця планета її відстань до Сонця змінюється від 46 до 70 млн. км.
Це найшвидша планета, адже за рік вона «оббігає» навколо Сонця аж 4рази. Дні тут дуже жаркі й довгі (температура +400 С цілих 3 місяці ). Ночі — навпаки, дуже холодні -180 С.
Меркурій – жовта планета,покрита шаром пилу і кратерами. Там немає нічого живого. Одне лиш мовчазне і мертве каміння.
-А дізнатися, що ближче до Сонця: Земля чи Меркурій і на скільки, ви змо¬жете, розв’язавши задачу:
Відстань від Сонця до Землі в середньому 150 млн.км, а від Сонця до Меркурія -58 млн.км. На скільки відстань від Сонця до Землі більша за відстань від Сонця до Меркурія?

Ну що ж, летимо далі до іншої планети.
Ой,нас здається чекає перша небезпека - метеоритний дощ. Що це таке?
(Це мільярди кам'яних частинок, що обертаються в Сонячній системі. Більшість із них дуже малі і згорають, входячи у атмосферу.) Метеоритики можна знищити,виконавши швидко обчислення. Гра нази¬вається: « Вилучи в ціль.» Я показую завдання,один відповідає, а інші підтверджують правильність словом « ціль», якщо неправильно,то «мимо».

а)23 доби 17год + 3доби 20год
б)25 діб 14год + 6діб 19год
в)21год 12хв – 8 год 47хв
г)13 год 18хв – 6 год 29хв
д)5м 4дм 5мм – 25 см 1 мм
є) 6м 2дм 3см – 18см 5мм
З небезпекою ми швидко впоралися,тому рушаємо далі. Наступна зупинка – планета Венера. Капітан екіпажу №2, рапортуйте.
ВЕНЕРА
Ми знаходимося на планеті Венера. Це друга планета від Сонця. її відстань від Сонця від 107 до 109 млн. км. Ця планета найяскравіший об'єкт на небі після Сонця і Місяця.
Венера повільніша від Меркурія,бо тільки двічі на рік обертається навколо Сонця. Температура на поверхні Венери найвища в Сонячній системі. За розмірами Венера майже така,як і Земля.
- Яка температура поверхні на Венері, ви дізнаєтесь, виконавши обчислен¬ня
(704∙69 + 1424) : 2500 + 420 =
Ну що ж,рушаймо далі.
А в нас знову небезпека – космічні пірати. Вони вимагають,щоб ми виконали їхні завдання. Інакше далі нас пірати не пропустять.
1.Розмістіть одиниці вимірювання довжини від найменшої до найбільшої. Зайве викресліть: км, м, т, мм, дм, см, кг.
Обміняйтесь аркушами і зробіть взаємоперевірку.
2.Задача
У шести з дев’яти відомих нам планет нашої Галактики є супутники. У Землі один - Місяць. У Марса - два супутника, в Юпітера -16, у Сатурна -18, в Урана -16, а у Нептуна -8. Яка кількість супутників у нашій Сонячній системі?

От ми виконали всі завдання, рушаймо далі. Ми підлітаємо до планети Марс. Капітан екіпажу №3 – рапортуйте.
МАРС
Марс – найближча до Землі планета (після Венери ). Його денна температура на поверхні нагадує земну. Це четверта планета від Сонця. Марс називають червоною планетою за його іржаво - червоний колір. Марс є найбільш вивченою планетою після Землі. На нього здійснювало посадку більше космічних апаратів, ніж на будь - яку іншу планету.

Фізкультхвилинка.
-А тут ми можемо відпочити і вийти у відкритий космос.( під спокійну музику - релаксація)

Можемо вирушати далі. Ось і планета Юпітер. Слухаємо капітана екіпажу № 4.

ЮПІТЕР,
Юпітер – найбільша планета Сонячної системи. Її маса удвічі більша за масу
всіх планет, разом взятих. Юпітер не має твердої поверхні, на яку міг би сісти космічний корабель.
На поверхні планети часто бушують грози з блискавками, спостерігаються завихрені маси червоних,коричневих і
жовтих хмар.
Тут дуже холодно. Відстань від Сонця від 741 до 816 млн. км.
Коливання добової температури на планеті буде результатом обчислень
647 ∙ (36900 – 255 ∙ 144 )- 318 ∙ 92 =
Ну,все минулося і ми наближаємося до планети Сатурн.
Інформацію про цю планету надасть нам екіпаж №5
САТУРН,
Сатурн – друга за розміром планета Сонячної системи,яка у 850 разів більша
за Землю. Постійні вітри тут в десятки разів сильніші, ніж на Землі, які
ніколи не затихають.
Планета Сатурн – королева планет. Складається із рідкого водню і гелію. Має
рівну, немов покриту глазур’ю поверхню і оточений сяючим пояском
кілець,які складаються з мільйонів кам’яних уламків,покритих льодом. Але
досі нам про цю планету майже нічого не відомо.

- За скільки років здійснює Сатурн повний оберт навколо Сонця?

З двох астероїдів Квітс і Лугів, відстань між якими 14 км, одночасно назустріч один одному полетіли метеорит Альфа і Бета . Швидкість польоту Альфа – 1600 м/хв. Знайти швидкість польоту Бета, якщо через 5 хвилин вони опинилися на астероїді Клякс ?
1) 1600∙5 = 8000 (м) – пролетів метеорит Альфа
2) 14 км = 14000 м
14000 – 8000 = 6000 (м)- пролетів метеорит Бета
3) 6000 : 5 = 1200 (м/хв.) - швидкість польоту Бета
Відповідь 1200 м/хв
Ми відлетіли від Сонця далеко,життя на цих планетах не існує,тому я думаю, що нам нічого чекати на несподіванки.
Продовжуємо нашу подорож. Ось планета Уран. Про неї розповість екіпаж № 6.

УРАН.
Уран – сьома планета від Сонця. Уран віддалений від Сонця на відстань 1784млн. км і здійснює повний оберт навколо Сонця за 84 роки. Уран дуже віддалений від Сонця тому на ньому дуже холодно. Влітку на урані Сонце не заходить 20 років,
а взимку ніч триває 20 років; восени Сонце заходить і сходить кожних 9 годин. Поверхня Урану покрита океаном рідкого метану,що надає планеті блакитного кольору. Якщо впасти в цей океан хоча б на частину секунди,то можна перетворитися на крижинку і розбитися як скло. Уран,як і Сатурн,має кільця,
але вони значно тонші,ніж у Сатурна.

Яка температура поверхні на Урані? (Виконайте обчислення зручним способом)
427•74 + 427•26=
Наші кораблі прямують далі. Наступна і остання планета - Нептун. Про неї розповість екіпаж №7


НЕПТУН,
Нептун – восьма планета від Сонця і четверта за розмірами планета Сонячної системи. На Нептуні,як і на Урані,є надзвичайно холодні океани рідкого метану,що надають йому дивовижно блакитного кольору з білими хмарами.
На Нептуні дмуть найдужчі в Сонячній системі вітри. Як і Уран, Нептун має систему тонких кілець. Там також дуже холодно. Температура на поверхні Нептуна така сама як і на Урані.
- так яка температура на поверхні Нептуна?(-210)

Задача.
Планета Земля робить повний оберт навколо своєї осі за 24 годин,а планета Нептун – за 16 годин. На скільки годин Нептун обертається швидше за нашу планету?

IV. Підсумок уроку.
Закінчилася наша космічна подорож. Пора повернутися на нашу рідну планету -Земля. Але нажаль,ми не зустріли мешканців інших планет і не знаємо, як вони виглядають. Давайте самі зараз уявимо їх. Спробуйте з 11 геометричних фігур скласти інопланетянина.(Робота в групах).
От і Земля. Наша подорож завершилася .У польоті ви добре подолали всі труднощі й випробування. Важким був шлях,але ви досягли кінцевої мети. Повторили матеріал показали хороші знання,виявили, кому і над чим треба попрацювати.
Ой,а на Землі нас чекає несподіванка. Ви ж тепер герої. У вас хочуть взяти інтерв'ю.(«Мікрофон»)
1.-Чи сподобалась вам подорож?
2.-Скільки планет і які саме ви відвідали?
З.-Що вам найбільше запам'яталося?
4.-Що було важким у польоті?
5.-Чи хотіли б ви ще здійснити подорож у Космос?
Тож усміхніться один одному, подякуйте за допомогу. І надалі підтримуйте такі дружні стосунки.
Категорія: Конспекти уроків | Додав: makar-m
Переглядів: 1266 | Завантажень: 37 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Хмаринка тегів
Пошук
Друзі сайту